Informacja, inspiracja, obsługa na miejscu: Interaktywne terminale z wideorozmowami, usługami cyfrowymi oraz nawigacją dla regionu turystycznego Hochschwarzwald
Profil klienta
Region Hochschwarzwald, z około 3,8 mln noclegów rocznie, należy do najpopularniejszych regionów turystycznych Niemiec. Feldberg – najwyższy szczyt niemieckich średniogórzy, Schluchsee – największe jezioro Schwarzwaldu, światowej sławy jezioro Titisee oraz Wutachschlucht, największy kanion Niemiec – to tylko niektóre z atrakcji regionu. W powołanej w 2008 roku spółce Hochschwarzwald Tourismus GmbH współpracuje 20 miejscowości i gmin, wspólnie kształtując i promując region zarówno w kraju, jak i za granicą.
Wyzwanie
Popularny region Hochschwarzwald obejmuje prawie 1000 km². Liczne miejscowości, atrakcje przyrodnicze i zabytki odwiedzane są co roku przez dziesiątki tysięcy turystów z kraju i zagranicy.
Hochschwarzwald Tourismus GmbH potrzebowała cyfrowego rozwiązania, które umożliwiłoby informowanie i powitanie gości w wielu miejscach oraz zrównoważone zarządzanie ruchem turystycznym. Celem było lepsze, szybsze i bardziej indywidualne wsparcie gości poprzez inteligentne i efektywne wykorzystanie ograniczonych zasobów personalnych. Ważne było również udostępnianie informacji w mniejszych miejscowościach bez własnych punktów informacji turystycznej.
Kolejnym wymogiem była nowoczesna i prosta obsługa, przystępna dla wszystkich grup gości. Za cel postawiono dostarczanie aktualnych informacji i usług na bieżąco, np.:
- Kontakt audio/wideo na żywo z pracownikami informacji turystycznej
- Informacje o dostępnych noclegach
- Rozkłady jazdy komunikacji publicznej
- Aktualne dane pogodowe
- Szlaki turystyczne
- Nawigacja do lokalnych atrakcji
- Promocja lokalnych ofert i usług partnerskich
- Dodatkowe oferty i bieżące informacje przez interaktywne ekrany cyfrowe
Rozwiązanie
Platforma oprogramowania Digital Signage friendlyway oraz dedykowany sprzęt umożliwiają interaktywne i indywidualne udostępnianie treści oraz szybki kontakt audio/wideo z zespołem turystycznym. Pozwala to zoptymalizować procesy wewnętrzne i ograniczone zasoby ludzkie. Pracownicy mogą elastyczniej reagować na potrzeby gości.
Najważniejsze cele projektu
Głównym celem klienta było wdrożenie kompleksowego systemu składającego się z oprogramowania, sprzętu oraz systemu Digital Signage, aby powitać, poinformować i wspierać odwiedzających w możliwie jak największej liczbie różnych miejsc i atrakcji turystycznych w regionie Hochschwarzwald.
Hochschwarzwald Tourismus chciał osiągnąć następujące cele biznesowe:
- Poprawa obsługi gości poprzez wdrożenie platformy obejmującej liczne lokalne terminale informacyjne z interaktywnym zarządzaniem treścią, nawigacją dla odwiedzających oraz funkcją asystenta wideo w czasie rzeczywistym.
- Optymalizacja kosztów operacyjnych poprzez redukcję i automatyzację procesów manualnych oraz standaryzację procedur.
- Optymalizacja wykorzystania zasobów oraz kosztów osobowych.
Wybór klienta – friendlyway
Decyzja o wyborze friendlyway jako wyłącznego partnera rozwiązania została podjęta na podstawie wcześniejszych, bardzo udanych realizacji podobnych projektów w innych regionach, np. w austriackim Achensee, oraz spełnienia wszystkich wymagań klienta:
- Niemiecki dostawca kompleksowych rozwiązań programowych i sprzętowych
- Dziesięciolecia doświadczenia w opracowywaniu i wdrażaniu wiodących w branży rozwiązań digital signage i kiosków z łącznością z zewnętrznymi dostawcami usług i otwartymi centrami danych.
- Możliwość oferowania wysokiej jakości standardowych rozwiązań przy jednoczesnym opracowywaniu niestandardowych rozwiązań sprzętowych i programowych w oparciu o wymagania klienta, gdy jest to potrzebne
- Oparta na chmurze platforma do tworzenia i dostarczania szerokiej gamy doskonałych doświadczeń dla odwiedzających, np. odnajdywania drogi, informacji w czasie rzeczywistym, połączeń wideo i audio oraz niestandardowych treści.
- Oprogramowanie i sprzęt gotowe do integracji
- Wyjątkowa łatwość obsługi oprogramowania
- Platforma friendlyway umożliwia połączenie centralnie i zdecentralizowanie zarządzanych treści. Oznacza to, że poszczególne miasta i społeczności mogą uzupełniać ogólne treści regionalne własnymi lokalnymi informacjami, np. na temat specjalnych działań lub festiwali w mieście.
friendlyway jest jednym z liderów technologicznych w branży digital signage od ponad 25 lat. Jako kompetentny partner, friendlyway wspiera firmy i organizacje na całym świecie w oferowaniu swoim pracownikom, gościom i klientom wyjątkowych doświadczeń cyfrowych w różnych lokalizacjach.
Rozwiązanie
Projekt dla Hochschwarzwald Tourismus został podzielony na 3 fazy.
Faza 1 (już zakończona): 10 friendlyway Impress 43-calowych kiosków informacyjnych zostało ustawionych w różnych lokalizacjach w regionie, a platforma friendlyway digital signage została skonfigurowana dla regionu Górnego Schwarzwaldu. Obecnie w kioskach dostępne są następujące usługi:
- Natychmiastowy kontakt wideo z pracownikami obsługi
- Wyszukiwanie ofert usług/informacji z własnych i partnerskich gmin
- Wskazówki dla całego regionu na dużej mapie z wyszczególnionymi atrakcjami
- Wyszukiwanie i rezerwacja biletów na wydarzenia, rezerwacje hoteli, restauracji i zajęć rekreacyjnych w regionie

friendlyway Impress 43 Kiosk w foyer centrum turystycznego Breitnau

Interaktywne informacje dla gości i odwiedzających
Faza 2 (już uruchomiona). 7 kolejnych przyjaznych kiosków zostanie zainstalowanych w okresie letnim.
Faza 3 (w fazie koncepcyjnej): Rozważane jest również wykorzystanie odpornych na warunki atmosferyczne i zabezpieczonych przed manipulacją kiosków zewnętrznych w popularnych miejscach wycieczek. Mogą one oferować na przykład następujące usługi:
- Odnajdywanie drogi, orientacja i nawigacja do atrakcji i zabytków w regionie
- Połączenia wideo i głosowe z centrum turystycznym w celu uzyskania pomocy w zakresie pytań, atrakcji i rezerwacji
- wyszukiwanie i wyświetlanie szczegółowych informacji na temat zabytków, zakwaterowania, transportu i atrakcji w regionie
- Rezerwacje i rezerwacje
- Powiadomienia, ogłoszenia, promocje
- Prognozy pogody i aktualizacje w czasie rzeczywistym

Kiosk friendlyway
Platforma friendlyway Cloud
Platforma chmurowa friendlyway oferuje wszystkie funkcje wymagane do skutecznego wykorzystania w branży turystycznej:
- Przejrzyste zarządzanie kioskami i urządzeniami
- Proste zarządzanie i dostarczanie treści metodą „przeciągnij i upuść
- Asystent audio/wideo
Sprzęt friendlyway
Funkcjonowanie platformy friendlyway Cloud
Ekranów, kiosków i sprzętu Digital Signage firmy friendlyway, a także ekranów ściennych należących do klientów, które są połączone z platformą friendlyway Cloud, można wykorzystać do zapewnienia turystom, gościom i odwiedzającym nowoczesnej i atrakcyjnej obsługi. Dzięki zastosowaniu rozwiązań friendlyway, Hochschwarzwald Tourismus może centralnie zarządzać wszystkimi urządzeniami i tworzyć, edytować, zarządzać i publikować treści za pomocą naszej platformy All-in-One Cloud.
Łatwe użytkowanie dla użytkowników wewnętrznych
Szczególną zaletą platformy friendlyway Cloud jest jej przyjazność dla użytkownika. Organizacja i aktualizacja treści mogą być wykonane za pomocą kilku kliknięć przy użyciu funkcji drag&drop. Layouty ekranów mogą być elastycznie zaprojektowane w stylu Hochschwarzwald na podstawie szablonów. Zarządzanie urządzeniami jest równie proste, jak i klarownie zorganizowane. Nie są wymagane umiejętności programistyczne.
Sukces
Jako regionalny związek turystyczny, Hochschwarzwald Tourismus reprezentuje 20 gmin w regionie. Dzięki nowemu rozwiązaniu Digital Signage wdrożonemu przez friendlyway, gęstość punktów informacyjnych znacznie wzrosła, a jakość powitania, informacji i nawigacji dla dziesiątek tysięcy rocznych odwiedzających została trwale poprawiona.
Zastosowanie standardowego sprzętu i oprogramowania friendlyway oraz możliwość wdrożenia rozwiązań dostosowanych do potrzeb klienta pozwoliło na pomyślne spełnienie wszystkich wymagań postawionych przez Hochschwarzwald Tourismus i zapewnienie odwiedzającym region atrakcyjnych, informacyjnych i interaktywnych usług cyfrowych.
Doświadczenia z pierwszych tygodni pokazują już:
- Optymalizację doświadczenia klienta (CX) poprzez wdrożenie rozwiązań sprzętowych i programowych friendlyway.
- Większe możliwości cross-sellingu i zwiększoną liczbę rezerwacji dzięki zorganizowanym i wspieranym treściom sprzedażowym, zwiększonej świadomości odwiedzających.
- Zauważalną optymalizację kosztów operacyjnych poprzez redukcję i automatyzację procesów ręcznych oraz standaryzowanie funkcji.
- Optymalizację kosztów personelu i zwiększenie produktywności pracowników.
- Lepszą dostępność i atrakcyjniejsze prezentowanie regionalnych treści i usług.
- Regularne korzystanie z cyfrowych wskazówek, nawigacji i interaktywnych map regionalnych przez gości.
- Zwiększone korzystanie z nowej możliwości rezerwowania zakwaterowań, rezerwacji, lokalnych wydarzeń i biletów wstępu do atrakcji.
- Pozytywne opinie na temat powiadomień w czasie rzeczywistym, ogłoszeń i prognoz pogody.
- Duże zainteresowanie firm partnerskich wyświetlaniem treści reklamowych na ekranach i kioskach.
- Regularne korzystanie z rozmów audio/wideo na żywo, aby uzyskać natychmiastową pomoc od pracowników turystyki.
Kontakt
Wprowadź swoje dane kontaktowe i wszelkie inne szczegóły, które uważasz za ważne, abyśmy mogli Ci pomóc. Po przesłaniu formularza nasz zespół wkrótce się z Tobą skontaktuje.
